זיהום אויר ברכב
ברכבים של היום ישנה מערכת הזרקת דלק מורכבת, שמשפרת את ביצועי המנוע, חוסכת דלק, ומפחיתה את זיהום האוויר. המערכת דואגת ליחס נכון בין אוויר לדלק. יחס התערובת מסומן על ידי הפרמטר למבדה. כאשר המערכת פועלת באופן תקין למבדה שווה 1.
חריגות מלמבדה שווה 1 גורמות בין השאר לניצולת לא יעילה של פעילות המנוע (צריכת דלק גבוהה) ולעלייה בפליטת מזהמים, ועל כן ערך הלמבדה מעיד על תקינות מערכת הזרקת הדלק ברכב. משרד התחבורה דורש שהערך למבדה ינוע בין 0.97 ל-1.03 בלבד.
ממיר קטליטי
הממיר הקטליטי ממוקם על צינור הפלטה (אגזוז) ותפקידו לחסל את הגזים הרעילים.
חיישן חמצן (חיישן למבדה)
כל מערכת ההזרקה מפוקחת על ידי המחשב של הרכב, וניזונה מנתונים שמספקים לה חיישנים רבים. אחד מהם הוא חיישן החמצן (חיישן למבדה) ותפקידו לתת אינדיקציה למחשב על איכות תערובת הדלק-אוויר.
בדיקת ארבע גזים במוסכי עדן
מוסכי עדן יבדקו את רכבך עם מכשיר שמודד 4 גזים – חמצן (O2), פחמן דו-חמצני (CO2), חד-תחמוצת הפחמן (CO), ופחמימנים (HC).
על פי נתוני הבדיקה אנו נאתר את התקלה ונבצע טיפול יסודי על מנת להביא את ערך הלמבדה ל 1 ולשפר את ביצועי המנוע וצריכת הדלק של רכבך.